Відділ освіти Менської ОТГ

  • Опубліковано
  • 27 травня 2021

То як громадськість може впливати на діяльність системи освіти? Що впливає на якість її роботи? І до чого тут Америка? Відповіді на такі питання шукали учасники семінару семінару «Державно-громадське управління освітою. Центри професійного розвитку педагогічних кадрів: нове бачення, функції та перспективи». Проходив він 26 травня в Чернігові для представників чотирьох територіальних громад: Менської, Березнянської, Бобровицької, Новобачанської. Всього – 21 учасник: керівники громад, начальники та спеціалісти відділів освіти, юристи, фінансисти, працівники центрів професійного розвитку, освітяни.
На початку зустрічі присутніх привітали Олена Шинаровська – координаторка проєкту, виконавча директорка Центру освітніх ініціатив та Віра Терновська – фахівець із питань освіти Посольства США в Києві. Вони наголосили на важливості змін що відбуваються в освіті та підтримці органів місцевого самоврядування України що реформується.
Учасники мали зможу переглянути відеоролик, присвячений державно-громадському управлінню середньою освітою в США та обговорити можливості його застосування в територіальних громадах України для забезпечення якісних освітніх послуг. Під час дискусії відзначалося – попри різниці в законодавстві представлені практики цілком реалістичні в умовах України, справа за механізмами їх запровадженням. Водночас пролунало запитання: як довго триватиме невизначеність під час реформи освітньої сфери? Також самоврядовці та освітяни разом під час практичного заняття спробували змоделювати розвиток нових структур, на які покладаються значні надії – Центрів професійного розвитку педагогічних кадрів.
Друга частина навчань стосувалася нинішньої системи фінансування освітньої галузі в Україні за умов нового адміністративно-територіального устрою, насамперед – як тепер розраховуються кошти освітньої субвенції для територіальної громади. Структурний аналіз, проведений на основі перед тим зібраних даних, дозволив детально показати наявні та потенційні проблеми, зрозуміти способи їх усунення або ж мінімізації. Учасники навчання засвідчили зручність та важливість для територіальних громад представленої методики розрахунків, а також показу її результатів. Те саме стосувалося іншої складової – представлених інструментів для проведення досліджень освітніх мереж. Йдеться про калькулятор перспективної мережі та калькулятор освітніх індикаторів. Як їх застосування стало очевидним під час майстер-класу на основі реально існуючих прикладів територіальних громад Львівщини та Чернігівщини.
«Вражаюча практика аналітичних матеріалів, дуже широке інформаційне поле щодо освітніх питань, чи можна отримати такі розрахунки для кожної громади, аби потім самим їх вести», – такі оцінки та побажання пролунала під час занять. Проводили їх: Сергій Пазюк – заступник директора з науково-педагогічної роботи Львівського обласного інститут післядипломної педагогічної освіти, експерт з аналітики шкільних мереж та Яніна Тимошенко – директор Центру професійного розвитку педагогічних працівників Чернігівської міської ради.
Семінар проходив у рамках проєкту «Реформа освіти: виклики для об’єднаних територіальних громад», що реалізується БО «Центр освітніх ініціатив» за підтримки посольства США в Україні